본문 바로가기

음악

리차드 앤더슨의 Reality 노래/가사/해석










Met you by surprise

I didn't realize

That my life would change forever

우연히 당신을 만났을 때

난 깨닫지 못했어요

영원히 내삶이 바뀔거라는 것을


Saw you standing there

I didn't know i'd care

There was something special in the air

거기 서 있던 당신을 보고

특별한 기운에

내가 관심을 갖고 있다는걸 몰랐어요


Dreams are my reality

The only kind of real fantasy

꿈은 내 현실이예요

환상에서 현실이 된 오직 한가지


Illusions are a common thing

I try to live in dreams

It seems as if it's meant to be

망상은 흔한 것이지만

나는 꿈속에서 살꺼예요

이것은 마치 운명같아 보여요


Dreams are my reality

A different kind of reality

꿈은 내 현실이예요

다른 종류의 현실이죠


I dream of loving in the night

And loving seems all right

Although it's only fantasy

밤마다 나는 사랑을 꿈꿔요

그것이 환상일지라도 사랑이라면 괜찮겠죠


If you do exist honey don't resist

Show me your new way of loving

당신이 존재한다면 주저하지 말아줘요

당신이 사랑하는 방법을 내게 보여줘요


Tell me that it's true,

Show me what to do

I feel something special about you

이것이 사실이라고 내게 말해줘요

뭘 해야 하는지 내게 보여줘요

나는 당신에게서 특별함을 느껴요


Dreams are my reality

The only kind of reality

꿈은 내 현실이예요

유일한 현실이죠


Maybe my foolishness has passed

And maybe now at last

I see how the real thing can be

어쩌면 나의 어리석음이 모두 지나가고

결국 이제야

현실을 보게 된 걸지도 몰라요


Dreams are my reality

A wondrous world where I'd like to be

꿈은 내 현실이예요

내가 원하는 놀라운 세상이죠



I dream of holding you all night

And holding you seems right

Perhaps that's my reality

나는 밤새 당신을 안고 있는 꿈을 꿔요

당신을 안아도 괜찮을것 같아요

이게 아마도 내 현실인가봐요


Met you by surprise

I didn't realize that

My life would change forever

우연히 당신을 만나고

나는 내 삶이 영원히 바뀔꺼라 깨닫지 못했죠


Tell me that it's true

Feelings that are new

I feel something special about you

새로운 감정들이 사실이라고 말해주세요

나는 당신에게서 특별함을 느끼고 있어요


Dreams are my reality

A wondrous world where I like to be

꿈은 내 현실이예요

내가 원하는 놀라운 세상이죠


​Illusions are a common thing

I try to live in dreams

Although it's only fantasy

망상은 흔한 것이지만

이것이 환상이라해도 나는 꿈속에 살고 싶어요


Dreams are my reality

I like to dream of you close to me

꿈은 내 현실이죠

나는 내 가까이에 있는 당신을 꿈꿔요


I dream of loving in the night

And loving you seems right

Perhaps that's my reality

나는 매일밤 사랑을 꿈꿔요

당신을 사랑해도 괜찮을까요

아마도 이게 내 현실인가봐요